tisdag 2 december 2008

Diana P. Broman
















































Hej!!


Här kommer min bidrag till din tävling ang. ditt 2 års jubileum.

Jag kommer att berätta lite o mina bidrag, hur jag har tänkt och vad de innehåller för pärlor.

1. Ett halvlångt halsband med en stor klarblå pärla i blickfånget och små matchande i samma blåfärg som är blandade med helt svarta chips. I mitten är där en pärlgömma med en klar crackelerad pärla.
Detta halsband symboliserar en klarblå skymmning där dagen har varit kall men med en strålande sol.

2. En ring som alla vi flickor som gillar sommaren och dess fjärilar skulle ha.....mao denna fjäril lämnar aldrig din hand.
Den är gjord på en silverpläterad 0,8 tråd där jag har trätt på facetterade pärlor i grönt och rosa.

3. Tillbaka till höstens och vinters underbara mörka färger. Ett halsband med en matchande ring som är gjort i svarta och mörkblåchips och en blomma gjord av blad som skiftar i alla höstens dova färger, denna blomma återfinns i ringen som är gjord av en svart plätterad koppartråd 0,8.

4. Julens armband.....Då kommer vi in på guld och vitt som återfinns i detta armband. En guldpläterad kedja med cloisonnépärlor som är länkade i kedjan och snöflingor som är guldplätterade.

Detta var mina bidrag och jag önskar dig en bra höst och vinter.

Mvh Diana P. Broman


1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan.
Ville bara tala om att jag är "kär" i nummer 3den är underbar.
Hälsningar från Annika Lantz /FoxensRos