måndag 1 december 2008

Veronica Jonsson






















































Hejsan!

Här kommer mina tävlingsbidrag.

Första bilden är en armband i macramé med vaxad lintråd och tjeckiska fasetter. Inget mönster har använts

Andra bidraget är ett halsband som är gjort med peyote. Löven är sydda med matsuno 11/0 och utöver dom så är det nickelfri kedja och sötvattenspärlor. Själva halsbandet är matsuno och silverpläterade kulor. Inget mönster har använts men jag blev inspirerad av Miyukis galleri.

Tredje bidraget är tre glasstenar, inramade i peyote med matsuno 11/0 och miyuki 15/0 Baksidan är mjukt skinn. Kedjan är matsuno och sötvattenspärlor. Inget mönster har använts.

Fjärde bidraget är mitt absolut första försök med pärlbroderi och mönstrat i sig, paisley. Jag har använt mig av miyuki och matsuno 11/0 och miyuki 15/0. Baksidan är mjukt skinn. Detta kommer att agera som väggsmycke hemma hos mig. Det är 11 cm långt och 7 cm över den bredaste delen. Inget mönster har använts.

Femte bidraget är ett armband med en stor (4 cm) agat och på sidorna är det en nettad tub som jag fick inspiration ifrån pärlplatsen till. Den är gjord med tjeckiska 3 mm fasetter, jablonex 11/0 och miyuki 15/0.

Underbar tävling detta :) Jag hoppas att ni tycker om mina bidrag :D

Veronica Jonsson

Inga kommentarer: