tisdag 2 december 2008

Pia Lindberg











Hej!

Jag har försökt ta lite nya bilder till er pärltävling.
Jag har inte kvar alla de halsband jag skickat in bilder på förut, så jag testar med några nya.


Jag skickar i separata mail för att inte få för stora mail.

Mvh
Pia Lindberg


Hej!

Jag kom på att jag skrev nog aldrig någon förklaring till de svarta stenarna som jag blandar in i mina pärlkreationer.

Det är svart diabas från stenbrottet i Gylsboda.
Jag bor vid stenbrottet & brukar gå och botanisera bland "skrotskärvorna" på huggbacken där de stora blocken tas ut.
I alla mina smycken & dyl vill jag ha med åtminstonde en bit av detta "Gylsbodas svarta guld".

Trädet har en egen historia.
Det var min 8 årige son Max som ville ha ett träd på sitt skrivbord, där han sitter & gör sina läxor.
Jag gjorde ett lättskött träd till honom som inte kräver vatten eller annan omsorg..
Även trädet står på en lite större diabas sten.

Halsbandet med blomman på stenen är gjord av silvertråd som jag "sytt" med, efter att ha borrat hål i stenen för att trä igenom tråden.
Svart diabas är väldigt hård, men med diamantborr och vattenkylning går det att borra sig igenom den.

Tack för möjligheten att delta i er trevliga tävling & att få se alla andras vackra, roliga och inspirerande skapelser!

Mvh
/ Pia

Inga kommentarer: