tisdag 2 december 2008

Maria Olsson










Hejsan! :)
Jag heter Maria Olsson och här kommer mina bidrag till er tävling.
Jag har inte sett någonstans om man ska beskriva vilka material man använt eller nått annat beskrivande så jag skickar bara in mina bilder och hoppas på att ni hör av er om ni vill ha mer information.

Hej hopp!
Då försöker vi med jpeg bilder. :)
Korset är ett hänge men bilden med kedjan blev inte bra så jag valde bilden utan kedja i stället.

HDSL Maria Olsson


Hejsan!
Här kommer lite info om mina bidrag. :)
1. Det blåvita armbandet är gjort av delicas och Miyuki 6/0. Det är uppträtt på art wire som jag också coilat lite på "låset" med.
2. Ett coilat kors i art wire och så en enda stor sötvattenspärla.
3. Ett armband med coilade fyrkanter som är fodrade invändigt med Myuki 11/0. Rasslet mellan fyrkanterna är hematitchips.
4. Ett halsband där jag coilat hänget med artwire och kedjan är en vanlig silverpläterad rololänk. Den stora stenen är marmor, tror jag, och de runda 4 mm och 8 mm pärlorna är snöflingeobsidian.
5. Härliga swarovski rivolisar som jag cabuchonerat (är det ett ord?) med delicas, Miyuki 11/0 och 15/0. Åsså är det en sterling silver brisyr.
När får man veta vem som blivit den ärofyllda vinnaren?
HDSL Maria

I mitten på december kommer vinnaren att koras på hemsidan ww.ziddharta.se! /Z



1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket fina och vackra arbeten! Skulle vilja lära mig tekniken. Det verkar svårt, pilligt och tidsödande. Mycket krångligare än stenar med hål i på tråd.

Christina G